Kort om Klaviyo
Klaviyo har etablerat sig som en ledande aktör inom e-postmarknadsföring och automatisering för e-handelsföretag. Med kraftfulla funktioner, användarvänligt gränssnitt och utmärkt kundtjänst, har Klaviyo hjälpt företag att öka sin konvertering och bygga långsiktiga relationer med sina kunder på en mer personlig nivå.
Automatisering och riktade kampanjer
Klaviyo är en plattform för e-postmarknadsföring och automatisering och ingår idag i många företags marknadsföringsstrategi. Med Klaviyo är det möjligt att skapa och rikta e-postkampanjer till olika kundsegment från din kunddatabas.
Användarvänligt gränssnitt
Plattformen har ett användarvänligt gränssnitt och en mängd flexibla mallar som gör att det med enkelhet går att skapa proffsigt utformade e-postmeddelanden. Med plattformen får du också tillgång till en utmärkt kundtjänst som kan hjälpa dig att maximera användningen av plattformen.
Segmentera kundkretsen
I Klaviyo finns en funktion som gör det möjligt att segmentera kunder deras beteende och köpvanor och utifrån det kan användaren skicka relevanta mail till specifika segment i kundbasen. Det gör att varje kund kan få en unik köpupplevelse.
Skapa personliga kundresor
Klaviyo tillåter automatisering av marknadsföringsprocesser och dessa baseras på fördefinierade triggers och händelser. Detta innebär att företag kan skapa effektiva och personliga kundresor utan att behöva manuellt hantera varje interaktion.
Analyser och rapportering
Med Klaviyo erbjuds användaren också omfattande analys- och rapporteringsverktyg som ger viktiga insikter i prestanda och effektivitet av olika kampanjer och e-postmeddelanden. Detta hjälper företag att optimera marknadsföringsstrategi.
Stora integrationsmöjligheter
Klaviyo erbjuder integrationer med flera olika e-handelsplattformar, så som Shopify, WooCommerce, Magento och BigCommerce, och andra verktyg för att hantera sin närvaro online.