Zendesk

Kort om Zendesk

Zendesk är en omfattande plattform för kundservice och support och hjälper dig och ditt företag att hantera era kundrelationer på ett effektivt sätt. Med olika funktioner, flexibilitet och skalbarhet är Zendesk ett effektivt verktyg för företag som strävar efter att leverera en överlägsen kundupplevelse.

Centraliserad Kundinteraktion

En av de bästa funktionerna med Zendesk är deras kundtjänstsystem som är en centraliserad plats för kundinteraktioner. Här kan du hantera supportärenden via e-post, chatt, telefon och Social media. Genom att samla dessa kommunikationskanaler på en plattform effektiviseras supportprocessen.

Mätning och Analys

I Zendesk finns också verktyg för att mäta och analysera kundtjänstprestanda. Med hjälp av dessa verktyg får användaren en god insikt i hur effektiv hantering av supportärenden är och det är enkelt att identifiera vilka områden som behöver förbättras och optimeras.

Självbetjäning och Kunskapsbas

Utöver kundtjänstsystemet erbjuder Zendesk också verktyg för självbetjäning. Här kan du skapa och hantera kunskapsbaser, sektioner för FAQ, och forum för community där kunder kan hitta svaren på vissa frågor själva.

Flexibel och Skalbar

Zendesk är utformat för att ditt företag ska kunna växa och plattformen är därför både flexibel och skalbar.

Integrationsmöjligheter

Med Zendesk erbjuds du som användare också integrationsmöjligheter med många olika verktyg och plattformar, inklusive CRM-system, e-handelsplattformar och affärsanalysverktyg. Det gör det möjligt för dig att integrera din kundservice med andra affärsprocesser.